reklama

Skutočne nízka spotreba?

Prečo je také ťažké dosiahnuť výrobcom udávanú priemernú spotrebu? Výrobcovia používajú "svojské" metódy na určenie priemernej spotreby automobilov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)
Freude am Fahren?
Freude am Fahren? 

Jazdný cyklus ECE: Motor je naštartovaný za studena v laboratórnych podmienkach. Následne sa jazdí premenlivou rýchlosťou, maximálne však 50 km/h, aby sa simulovala jazda v meste. Musí byť však dosiahnutá priemerná rýchlosť 19 km/h.

Potom nasleduje jazda mimo mesta, najskôr ustálenou rýchlosťou, neskôr rôznymi rýchlosťami, maximálne však 120 km/h.

Jednoduchšie by sa dalo povedať, že tento cyklus obsahuje približne tretinu jazdy v meste, zvyšok mimo mesta. V súvislosti s globálnym otepľovaním sa výrobcovia predháňajú aj v tom, aké emisie CO2 budú mať ich produkty.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Uvediem nasledovný príklad: BMW uvádza, že jeho model strednej triedy 330i s výkonom 200kW (272k), ktorý zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h (elektricky limitovaná), by mal v kombinovanom režime spotrebovať len 7,2 l 98- oktánového benzínu na 100 km. Podobnú spotrebu si reálne dokážem predstaviť iba v tom prípade, ak by vodič využíval potenciál auta tak na 15% a držal by sa v závetrí každého kamiónu a vyvaroval sa každého prudšieho zrýchlenia. Výsledky relevantných redakčných testov potvrdzujú, že ide skôr o utópiu, ako o realitu, pretože priemerná spotreba u nich dosahovala väčšinou hodnoty od 9 do 11 l/100km (podľa štýlu jazdy). Výrobcom uvedenú spotrebu sa podarilo dosiahnuť ustálenou jazdou "na tempomate" s priemernou rýchlosťou 75 km/h, alebo ako okamžitú v prípade, ak išli 100 km/h na najvyššom (6.) prevodovom stupni. V dnešnej hektickej dobe je to však o veľkom sebazaprení.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Záver: Predpokladám, že málokto z nás jazdí v laboratórnych podmienkach. Napriek tomu by bolo prospešné (a nielen pre našu prírodu), strážiť si pravú nohu a priblížiť sa tak deklarovanej spotrebe. Ale o tom až niekedy nabudúce.

Róbert Žilka

Róbert Žilka

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Všade dobre, tak čo doma... Zoznam autorových rubrík:  MotorizmusOstatnéCestovaniePolitika a ekonomika

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu